3

Mallivastauksen näkyvyyden hallinta

Opettajana voit hallita oppilaille näkyvien mallivastausten näkyvyyttä ryhmän aloitussivulla tehtävien asetuksista. Huomaathan, ettei kaikkiin tehtäviin ole välttämättä tarjolla mallivastauksia oppilaille.   Tehtävien asetuksista pääset määrittelemään mallivastausten näkyvyyden jaksotasolla. Näet listassa Lue koko vastaus

Itsearviointi

Kampus pyytää oppilailta arviota onnistumisesta oletuksena jokaisen avotehtävän lähettämisen jälkeen. Oppilaan ei ole pakko tehdä arviota päästäkseen eteenpäin, mutta kyselyn täyttäminen antaa sekä opettajalle että oppilaalle itselleen hyvää tietoa siitä, Lue koko vastaus

Avotehtävien kommentointi

Voit antaa tehtävästä yleistä palautetta ja merkitä tekstissä kohdat, joihin pitäisi kiinnittää huomiota. Napauta oppilaan tehtävä auki ja näet oppilaan vastauksen vasemmalla tehtävänannon alla. Oikealla on arviointipaneeli. Siellä voit määritellä, Lue koko vastaus

Bingelissä eriyttäminen

Sinulla on muutamakin eri vaihtoehto: 1. Bingelissä on sisäänrakennettua eriyttämistä eli adaptiivisuutta kolmella eri vaikeustasolla. Oppilas aloittaa tekemisen aina keskitasolta. Tehtävät vaikeutuvat tai helpottuvat sen mukaan, miten oppilas tehtäväsarjassa suoriutuu. Lue koko vastaus

Bingelin tehtävähaku

Voit hakea samaan aihepiiriin kuuluvia tehtäviä eri sarjoistamme. Lue koko vastaus

Bingelin suositellut tehtävät

Bingel suosittelee oppilaille lisää harjoituksia sen perusteella, miten he ovat harjoitelleet lukuvuoden aikana.Bingel muodostaa jokaiselle päivälle yhden harjoituksen, joka sisältää 10 eri tehtävää. Lue koko vastaus

Linkittäminen Kampuksen sisältöön

Voit luoda Google Classroomiin tai muuhun vastaavaan palveluun linkkejä Kampukseen kahdella eri tavalla. Etusivu ja sisällön aloitussivu Kampuksen etusivulta löydät luomasi ryhmät ja kirjastosta koulullesi ostetut digimateriaalit. Kampus-materiaaleilla on yleensä Lue koko vastaus

Opettajan omien tehtävien luonti

Voit tehdä Kampuksen ryhmiin myös omia tehtäviäsi. Niiden luominen alkaa samalla tavalla kuin teoriasisältöjenkin eli joko sisältökorttien väliin ilmestyvästä plussasta painamalla tai valitsemalla kolmen pisteen takaa avautuvasta valikosta ”Lisää uusi Lue koko vastaus

Selaimen välimuistin tyhjentäminen

Välimuisti on nettiselaimesi lyhytaikaismuisti. Selain tallentaa sinne tietoja sivuista joilla käyt, jotta ne latautuisivat jatkossa nopeammin. Joskus, kun verkkosivuja päivitetään, välimuistiin jää vanhaa tietoa sivusta. Tämä voi hankaloittaa sivun käyttöä. Lue koko vastaus

Kampuksen tehtäväkeskus

Opettaja voi antaa oppilailleen tehtäviä käyttämällä tehtäväkeskusta. Työkalu löytyy näytön vasemmasta laidasta. Tehtäväkeskus avautuu ruudun vasempaan laitaan. Tehtävänannon luominen Aloita luomaan tehtävänantoa klikkaamalla Luo uusi -painiketta. Sen jälkeen pääset asettamaan Lue koko vastaus

Tekstien käännöstyökalu Kampuksessa

Kampus-digikirjojen tekstejä voi kuunnella ja teksteistä voi saada Google-kääntäjän tekemät käännökset. Maalaa haluamasi teksti ja valitse avautuvasta valikosta Käännä.   Tämän jälkeen valitse haluamasi kieli ja käännös avautuu uuteen ikkunaan Lue koko vastaus

Tekstien kuuntelu Kampuksessa

Kampuksessa voit myös kuunnella tekstit luettuna koneäänellä. Joissakin aineissa on saatavailla myös äänitetyt äänitiedostot. Sisältöjen yläpuolelta löydät Kuuntele-painikkeen. Sen avulla pääset kuuntelemaan koneäänen lukemia tekstejä, määrittelemään halutun lukunopeuden ja kelaamaan Lue koko vastaus

Kampuksen käyttö etäopetuksessa

Kampus auttaa etäopetuksessa seuraavilla tavoilla: Oppilaat voivat tehdä digitehtäviä kotona. Opettaja voi seurata kotona oppilaiden etenemistä Ohjaamosta. Opettaja lisätä oppilaille omaa materiaalia Kampukseen tehtävien ja oppimisen tueksi Opettaja voi lisätä Lue koko vastaus

Kampuksen käyttö yhdessä Googlen ja Microsoftin pilvipalveluiden kanssa

Googlen ja Microsoftin pilvipalveluissa (Google for Education ja Office365) on paljon hyviä työkaluja esimerkiksi ryhmätöiden tekemiseen, mutta niissä ei ole valmista sisältöä eikä kaikkia oppimateriaaleihin liittyviä ominaisuuksia. Esimerkkejä yhteiskäytöstä: Opettaja Lue koko vastaus

Arvioinnin apuvälineet Kampuksessa

Kampus auttaa opettajaa formatiivisessa arvioinnissa erityisesti digikirja 2.0 ja digitehtävien osalta. Tehdyistä tehtävistä kertyy oppimishistoriaa Ohjaamoon, josta opettaja voi käydä sitä seuraamassa. Opettaja voi antaa Ohjaamon kautta oppilaalle henkilökohtaista palautetta. Lue koko vastaus

Miten pystyn liittymään opettajan luomaan ryhmään, jos kurssi ei ole omassa koulussani?

Jotta pystyisit liittymään kurssiryhmään, jota opetetaan toisessa koulussa, pitää sinun lisätä tuo koulu omiin tietoihisi. Voit kuulua samanaikaisesti useampaan kouluun. Ohje: Miten liityn uuteen kouluun? Lue koko vastaus

Kampus-ryhmän jäsenten hallinnointi

Kampuksen ryhmissä olevat käyttäjät näet koulun tietojen kautta. Pääset sinne ylälaidan oikeasta kulmasta löytyvästä Asetukset-valikosta.   Valitse Omat tiedot ja tämän jälkeen avautuvasta näkymästä Koulun tiedot.   Mikäli opetat useassa Lue koko vastaus

Voiko opettaja muokata digikirja 2.0 -tuotteita?

Digikirja 2.0 antaa opettajalle mahdollisuuden järjestää sisältöä haluamallaan tavalla. Opettaja voi omassa ryhmässään esimerkiksi vaihtaa tehtävien järjestystä, piilottaa oppilailta haluamiansa sisältöjä sekä poistaa tarpeettomana  kokemiaan sisältöjä. Opettaja voi myös lisätä Lue koko vastaus