3

Bingelin yleisesittely

Bingel on jännittävä digitaalinen maailma, jossa oppilas tekee harjoituksia uudella, hauskalla ja motivoivalla tavalla. Oppilas harjoittelee omalla avatar-hahmollaan Bingel-maailmassa, jonka tehtävät liittyvät oppiaineen oppisisältöihin. Näin oppilas harjoittelee opetussuunnitelman mukaisesti. Opettaja voi tarkastella Lue koko vastaus

Mikä on Arttu?

Arttu on oppimateriaaleja elävöittävä sovellus, jolla voi avata painettuun kirjaan liittyvät video-, ääni- ja verkkosisällöt suoraan puhelimella ilman kirjautumista. Lue koko vastaus

Mihin tuotteisiin Arttu on saatavilla?

Arttu-sovelluksella avattavia sisältöjä on yli 300 tuotteessa. Lue koko vastaus

Miten Bingelin voi ostaa koululle?

Bingel-lisenssin voi ostaa lukuvuodelle 2022–2023 joko kirjanvälittäjien tai Sanoma Pron verkkokaupasta. Lue koko vastaus

Bingel-tehtäviin pääsy ja niiden antaminen oppilaille

Kun oppilaalla on tunnukset Bingeliin, hän pääsee harjoittelemaan vapaasti omalla Bingel-saarellaan. Jos haluat, voit antaa myös kotitehtäviä. Napauta Bingeliin kirjautumisen jälkeen vasemmassa yläkulmassa olevaa ”vohvelivalikkoa”. Valitse oikeanpuoleinen ”opettajan työkalut Bingeliin”. Lue koko vastaus

Bingel-haaste

Haasteen idea on kannustaa oppilaita harjoittelemaan lisää ja työskentelemään omassa luokassa yhteisen päämäärän eteen. Haasteeseen osallistutaan tekemällä Bingel-saarella olevia harjoituksia. Lue koko vastaus

Vastausten näyttäminen kohta kohdalta

Opettajana voit käydä luokan kanssa tehtäviä läpi avaamalla itsetarkistuvissa monikohtaisissa tehtävissä vastauksia näkyviin kohta kohdalta. Avaa vastaukset tehtävän oikealla puolella olevaa ”Näytä vastaukset”-nappia käyttäen. Napin viereen avautuvasta valikosta voit avata Lue koko vastaus

Sisällön tuominen toisista aineistoista

  Voit tuoda sisältöä toisista moduuleista tai muista sisällöistä rakenteenmuokkauspaneelin avulla. Avaa paneeli napauttamalla oikeasta yläkulmasta Muokkaa rakennetta -linkkiä. Avautuvasta paneelista valitse Tuo jaksoja muista sisällöistä. Valitse aineisto, josta haluat Lue koko vastaus

Mallivastauksen näkyvyyden hallinta

  Opettajana voit hallita oppilaille näkyvien mallivastausten näkyvyyttä ryhmän aloitussivulla tehtävien asetuksista. Huomaathan, ettei kaikkiin tehtäviin ole välttämättä tarjolla mallivastauksia oppilaille.   Tehtävien asetuksista pääset määrittelemään mallivastausten näkyvyyden jaksotasolla. Näet Lue koko vastaus

Itsearviointi

Kampus pyytää oppilailta arviota onnistumisesta oletuksena jokaisen avotehtävän lähettämisen jälkeen. Oppilaan ei ole pakko tehdä arviota päästäkseen eteenpäin, mutta kyselyn täyttäminen antaa sekä opettajalle että oppilaalle itselleen hyvää tietoa siitä, kuinka vaikealta aihe tuntuu. Lue koko vastaus

Avotehtävien kommentointi

Voit antaa tehtävästä yleistä palautetta ja merkitä tekstissä kohdat, joihin pitäisi kiinnittää huomiota. Lue koko vastaus

Bingelissä eriyttäminen

Sinulla on muutamakin eri vaihtoehto. Lue koko vastaus

Linkittäminen Kampuksen sisältöön

Voit luoda Google Classroomiin tai muuhun vastaavaan palveluun linkkejä Kampukseen kahdella eri tavalla. Lue koko vastaus

Navigointi Kampuksessa

Kirjautumisen jälkeen esiin tulevalle Kampuksen etusivulle on koottu Kirjastoon kaikki ne digitaaliset materiaalit (esim. digikirjat ja digiopetusmateriaalit), joihin sinulla on Kampuksessa käyttöoikeus. Bingelissä olevat aineistot eivät näy Kampuksessa. Kirjaston yläpuolelle Lue koko vastaus

Aloitussivu

Aloitussivu kokoaa käyttämäsi materiaalit yhteen. Lue koko vastaus

Opettajan omien tehtävien luonti

Voit tehdä Kampuksen ryhmiin myös omia tehtäviäsi. Lue koko vastaus

Selaimen välimuistin tyhjentäminen

Välimuisti on nettiselaimesi lyhytaikaismuisti. Selain tallentaa sinne tietoja sivuista joilla käyt, jotta ne latautuisivat jatkossa nopeammin. Joskus, kun verkkosivuja päivitetään, välimuistiin jää vanhaa tietoa sivusta. Tämä voi hankaloittaa sivun käyttöä. Lue koko vastaus

Kampuksen tehtäväkeskus

Opettaja voi antaa oppilailleen tehtäviä käyttämällä tehtäväkeskusta. Lue koko vastaus