3

Tilaus- ja toimitusehdot

1. Yleistä

Yksityis- ja oppilaitosasiakkaat voivat ostaa verkkokaupasta Sanoma Pro Oy:n (“Sanoma Pro”) kustantamia kirjoja, äänitteitä ja opetusohjelmia sekä muita opettamiseen ja oppimiseen liittyviä tuotteita ja palveluja. Verkkokaupassa sovelletaan Suomen lakia ja näitä tilausehtoja.

2. Asiakkuus

Yksityis- ja yritysasiakkaat voivat ostaa verkkokaupasta painettuja tuotteita rekisteröitymättä palveluun. Tällöin tilaajan antamia yhteystietoja käytetään ensisijaisesti tehdyn tilauksen toimittamiseen ja maksutapahtuman käsittelyyn. Tilaajan on oltava 15 vuotta täyttänyt. Alaikäisellä pitää olla huoltajan lupa ostokselle.

Tilaaminen oppilaitoksen laskuun edellyttää palveluun rekisteröitymistä. Tilaaja valitsee rekisteröitymisvaiheessa listasta oppilaitoksen, johon tilatut tuotteet toimitetaan. Jos tilaajan edustama oppilaitos ei ole verkkokaupan oppilaitoslistalla, oppilaitos voi tehdä tilauksen Sanoma Pron asiakaspalveluun, puh. 0203 91 000.

Tarkempi asiakkaiden henkilötietojen käsittely on kuvattu tietosuojalausekkeessa.

Rekisteröitynyt tilaaja vastaa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa huolellisesta säilyttämisestä. Tilaajan on ilmoitettava Sanoma Prolle käyttäjätunnuksen tai salasanan katoamisesta tai joutumisesta kolmannen osapuolen haltuun ilman aiheetonta viivästystä. Mikäli asiakkaan nimissä tehdään virheellisiä tai ilkivaltaisia tilauksia, on Sanoma Prolla oikeus kieltäytyä toimittamasta kyseiselle asiakkaalle verkkotilauksia.

3. Tuotteiden hinnat

Kulloinkin verkkokaupassa voimassaoleva hinta näkyy tuotteen esittelysivuilla ja tilauksen vahvistamisen ja maksun yhteydessä tilauksen yhteenvedossa. Hinnat ovat kustantajan ohjevähittäishintoja, jotka sisältävät kulloinkin voimassaolevan arvonlisäveron (kirjoissa 10 % ja muissa tuotteissa 24 %).

Tuotteen hinta määräytyy tilaushetkellä voimassaolevan hinnan mukaan. Sanoma Pro pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja.

4. Painettujen tuotteiden toimitus- ja palautusoikeus

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 2 – 4 arkipäivää. Jos tilattua tuotetta ei ole saatavilla varastossa tilauksen sinne tullessa, lähetämme tuotteet jälkitoimituksena.

Toimituskulut yksityisasiakkaille ovat seuraavat:

  • Postin pakettiautomaatti 7,90e
  • Matkahuollon pakettipiste 6,90e
  • Schenker 4,50e

Toimituskulu oppilaitoksille on 4,50e tilausta kohden. Yli 80 € arvoisista tilauksista emme peri toimituskulua yksityishenkilöiltä tai oppilaitoksilta. Yksityisasiakkaiden tilaukset toimitetaan tilaajan tilauksen yhteydessä ilmoittaman osoitteen mukaiseen noutopisteeseen. Oppilaitosten tilaukset toimitetaan Sanoma Pron asiakasrekisterissä olevaan oppilaitoksen osoitteeseen pakettilähetyksenä.

Tilaaja vastaa toimitusosoitteen oikeellisuudesta.

Tuotteen voi palauttaa kuluitta 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta postitse asiakaspalautuksena. Tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja huolella pakattu. Mukaan tulee liittää kopio lähetysluettelosta tai kirje, josta ilmenee tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero. Rahat palautetaan sille maksutavalle, jolla tilaus on tehty. Palautusosoite on:

Asiakaspalautus
Sanoma Pro Oy c/o Porvoon Kirjakeskus
Teollisuustie 4
06150 PORVOO

Postin sopimusnumeromme on 630 424.

Palautusoikeus ei kosketa oppilaitosten ja organisaatioiden tekemiä kirjatilauksia.

5. Digitaalisten sisältöjen ja digikirjojen toimitus- ja peruutusehdot

Verkkokaupassa asiakas voi hankkia käyttöoikeuden internetin kautta käytettävään digitaaliseen sisältöön ja digikirjoihin. Asiakas voi käyttöoikeutensa perusteella käyttää sisältöä tietokoneellaan sen käyttöehtojen ja tuotetietojen mukaisesti.

Digitaalisten sisältöjen ostaminen vaatii rekisteröitymistä ja Sanoma Pron verkkopalveluun kirjautumista. Tuote julkaistaan käytettäväksi siihen käyttöympäristöön, jonka käyttäjätunnuksilla asiakas on kirjautunut Sanoma Pron verkkopalveluun hankintaa tehdessään. Mahdollisia käyttöympäristöjä ovat Sanoma Pro Oppimisympäristö sekä Office 365.

Digitaalisten sisältöjen käyttöoikeus alkaa siitä hetkestä, kun palveluntarjoaja kytkee käyttöoikeuden asiakkaan tunnukselle. Digitaalisten sisältöjen ja digikirjojen toimittaminen asiakkaan käyttöympäristöön alkaa heti tilauksen jälkeen. Digitaalisilla sisällöillä ja digikirjoilla ei ole peruuttamisoikeutta (kuluttajansuojalaki 6. luku).

Digitaalisten sisältöjen ja Sanoma Pron palvelun tekniset vaatimukset löydät täältä. Asiakas hyväksyy ostamansa tuotteen tekniset vaatimukset hyväksymällä ostaessaan Tilaus- ja toimitusehdot. Sanoma Pro ei vastaa digitaalisen sisällön toiminnasta asiakkaan käyttöympäristössä tai laitteistossa.

6. Maksutavat

Yksityishenkilöille maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj.

Verkkokauppamme maksutavat ovat:
– Pankkimaksu (Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Osuuspankki, POP-pankki, Säästöpankki, S-pankki ja Ålandsbanken)
– Luottokorttimaksut (Visa, Visa Electron, Mastercard)
– MobilePay

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.

Oppilaitostilausten osalta lasku lähetetään Sanoma Pron asiakasrekisterissä olevaan oppilaitoksen laskutusosoitteeseen. Laskulla maksettaessa minimiostos on 10 € ja maksuehto 30 päivää laskun päiväyksestä. Viivästyneestä suorituksesta peritään kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko. Mikäli maksua ei suoriteta määräaikana kirjallisen maksukehotuksen jälkeen, Sanoma Prolla on oikeus olla vastaanottamatta asiakkaalta uusia tilauksia tai olla toimittamatta asiakkaan tilaamia tuotteita asiakkaalle, kunnes asiakas on maksanut kaikki Sanoma Pron erääntyneet maksut. Sanoma Prolla on oikeus siirtää erääntyneiden saataviensa perintä asiakkaan kustannuksella perintätoimiston hoidettavaksi.

7. Tilausvahvistus

Tilausvahvistus lähetetään tilaajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

8. Virheellinen toimitus

Mikäli toimitus on virheellinen tai tuote on vahingoittunut, tulee ilmoitus virheestä tehdä välittömästi asiakaspalveluun osoitteella asiakaspalvelu@sanomapro.fi tai puhelimitse 0203 91000. Mukaan tulee liittää kuvaus tuotteen virheestä. Asiakkaan on palautettava virheellisesti toimitetut tuotteet tai vahingoittunut tuote kohdan 4 mukaisena asiakaspalautuksena ilman aiheetonta viivästystä. Virhe korvataan kuluitta pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote. Jos tämä ei ole mahdollista, tuotteesta maksettu hinta palautetaan tilaajalle, kun viallinen tuote on vastaanotettu palautuksena.

9. Vastuunrajoitus

Sanoma Pro ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista. Sanoma Pro ei vastaa tuotteissa, palveluissa tai digitaalisissa sisällöissä mahdollisesti olevista virheistä aiheutuneista vahingoista. Sanoma Pro ei vastaa mahdollisista vahingoista, jotka johtuvat tuotteiden tai palveluiden käytöstä. Sanoma Pro ei vastaa mistään välillisistä vahingoista.

10. Verkkosisältöjen ja tuotevalikoiman muuttaminen

Tilaajan tulee ennen tilauksen tekemistä tutustua voimassaoleviin tilausehtoihin Sanoma Pron verkkosivuilla.

Sanoma Pro kehittää verkkosisältöjään jatkuvasti, joten Sanoma Pro voi muuttaa Sanoma Pron verkkosivujen tai digitaalisten sisältöjen sisältöä tai lopettaa palveluiden, tuotteiden tai niiden osan tarjoamisen verkkokaupassaan. Sanoma Prolla on oikeus muuttaa tai irtisanoa tilausehdot ilmoittamalla tästä verkkokaupassa.

Verkkotilauksiin liittyviin tiedusteluihin vastaa Sanoma Pron asiakaspalvelu.
puhelin: 0203 91000, sähköposti: asiakaspalvelu@sanomapro.fi.