3

Vastausten näyttäminen kohta kohdalta

Opettajana voit käydä luokan kanssa tehtäviä läpi avaamalla itsetarkistuvissa monikohtaisissa tehtävissä vastauksia näkyviin kohta kohdalta. Avaa vastaukset tehtävän oikealla puolella olevaa ”Näytä vastaukset”-nappia käyttäen. Napin viereen avautuvasta valikosta voit avata Lue koko vastaus

Sisällön tuominen toisista aineistoista

Voit tuoda sisältöä toisista moduuleista tai muista sisällöistä rakenteenmuokkauspaneelin avulla. Avaa paneeli napauttamalla vasemmasta laidasta Muokkaa sisältöä -linkkiä. Avautuvasta paneelista valitse Tuo sisältöä. Valitse aineisto, josta haluat sisältöä tuoda, ja Lue koko vastaus

Mallivastauksen näkyvyyden hallinta

Opettajana voit hallita oppilaille näkyvien mallivastausten näkyvyyttä ryhmän aloitussivulla tehtävien asetuksista. Huomaathan, ettei kaikkiin tehtäviin ole välttämättä tarjolla mallivastauksia oppilaille.   Tehtävien asetuksista pääset määrittelemään mallivastausten näkyvyyden jaksotasolla. Näet listassa Lue koko vastaus

Opettajan omien tehtävien luonti

Voit tehdä Kampuksen ryhmiin myös omia tehtäviäsi. Niiden luominen alkaa samalla tavalla kuin teoriasisältöjenkin eli joko sisältökorttien väliin ilmestyvästä plussasta painamalla tai valitsemalla kolmen pisteen takaa avautuvasta valikosta ”Lisää uusi Lue koko vastaus

Kampuksen tehtäväkeskus

Opettaja voi antaa oppilailleen tehtäviä käyttämällä tehtäväkeskusta. Työkalu löytyy näytön vasemmasta laidasta. Tehtäväkeskus avautuu ruudun vasempaan laitaan. Tehtävänannon luominen Aloita luomaan tehtävänantoa klikkaamalla Luo uusi -painiketta. Sen jälkeen pääset asettamaan Lue koko vastaus

Arvioinnin apuvälineet Kampuksessa

Kampus auttaa opettajaa formatiivisessa arvioinnissa erityisesti digikirja 2.0 ja digitehtävien osalta. Tehdyistä tehtävistä kertyy oppimishistoriaa Ohjaamoon, josta opettaja voi käydä sitä seuraamassa. Opettaja voi antaa Ohjaamon kautta oppilaalle henkilökohtaista palautetta. Lue koko vastaus

Voiko opettaja muokata digikirja 2.0 -tuotteita?

Digikirja 2.0 antaa opettajalle mahdollisuuden järjestää sisältöä haluamallaan tavalla. Opettaja voi omassa ryhmässään esimerkiksi vaihtaa tehtävien järjestystä, piilottaa oppilailta haluamiansa sisältöjä sekä poistaa tarpeettomana  kokemiaan sisältöjä. Opettaja voi myös lisätä Lue koko vastaus

Rakenteen muokkaus digikirja 2.0:ssa

Digikirja 2.0 mahdollistaa opettajalle järjestää sisältöä haluamallaan tavalla. Voit omassa ryhmässä esimerkiksi vaihtaa tehtävien järjestystä, piilottaa oppilailta haluamiasi sisältöjä sekä poistaa tarpeettomaksi kokemiasi sisältöjä. Voit myös lisätä omia sisältöjäsi, esimerkiksi Lue koko vastaus

Suunnittelutyökalut opettajalle

Voit muokata aineistoista seuraavia asioita: Kampuksessa on työkaluja, jotka auttavat opettajaa suunnittelemaan ja toteuttamaan opetustaan kulloisellekin ryhmälle sopivalla tavalla. Opettajana voit muuttaa jaksojen, lukujen tai yksittäisten sisältöjen järjestystä piilottaa jaksoja Lue koko vastaus